Velkommen til min blogg

Jeg er en helt fersk blogger som gjerne vil gjøre bloggen min bedre. Er det noe DU mener jeg kan gjøre skriv det inn som en kommentar under et av innleggene:) PF Takk

onsdag 19. januar 2011

2 Kg til :)

Denne gangen merker jeg at kiloene går litt saktere av etter hvert. Den første uken rant kiloene bokstavelig talt av. Nå må det kjempes litt mer for og holde tempoet. Status uke 3 er: TOT 8 Kg ned :)
Mitt første delmål har vært 10 kg i løpet av januar, det er nå i underkant av 2 uker igjen av januar, så nå oppgraderer jeg målet til 12 kg i utkanten av januar.
Helsemessig status er nok litt laber akkurat nå. Føler meg noe sliten og slapp, dette skyldes nok en liten kombinasjon av flere ting.
1. Mye heftig stress på skolen.
2. Noe mindre inntak av kalorier enn det jeg har vært vant til tidligere.

Når det gjelder ernæringen, trur jeg at det er forventet en liten "energi dupp" etter en tid på en såpass heftig "nedtur" jeg har vært på. Kroppen min har begynt og venne seg til det totalt motsatte kostholdet iforhold til hva den var før. Før spiste jeg mye sjokolade, potetgull (oste-pop), pizza, kebab osv. I tillegg drakk jeg MYE cola.
Nå spiser jeg kun næringsrik mat, så og si uten sukker og karbohydrater. Og jeg skal spise mye fett, trur nok jeg ikke får i meg nok av det. Drikke er det kun en sort av, det er VANN :)

Den virkelige oppturen med dietten min til nå er nok at lukte og smaks sansene er skjerpet, jeg tok et bittelite glass vin, da mener jeg også bittelite, på lørdag, jeg viste at vinen var god, men du verden av mange flere interessante smaker som dukket opp. En annen ting som er svært positiv er at når kiloene går ned og treningen fortsetter blir alt mye lettere, det har faktisk vært en del muskler som må til for og flytte på 120kg uansett hva som skulle gjøres. Nå orker jeg og gå 5Km++ i Storås med trykk hele veien.

Middagen for tiden kan være alt fra kjedelige pølserette, til interessante hjemmelagede kjøttkaker.

NB! Dersom du skal lage hjemmelagede kjøttkaker av mager svinekjøttdeig.... ta litt mindre løk i enn til storfekjøttdeig som inneholder litt mer fett.

1 kommentar: