Velkommen til min blogg

Jeg er en helt fersk blogger som gjerne vil gjøre bloggen min bedre. Er det noe DU mener jeg kan gjøre skriv det inn som en kommentar under et av innleggene:) PF Takk

onsdag 12. januar 2011

Fortsetter "nedturen"

Nå er det gått en uke siden forrige oppdatering :)
Vekten i dag ligger på 114,1 kg. Det betyr en total nedgang på 6 kg.

Mandag den 10. begynte jeg på et vekt reduksjons kurs, som er drevet av Herbalife. Eneste jeg har lagt merke til etter oppstart av dette kurset er at vekttapet ikke har vert så stort som tidligere. dvs forrige uke. Jeg mistenker egentlig at dette skyldes at jeg rett og slett spiser for lite, slik at kroppen går på en slags sparebluss og ikke klarer og brenne nok. Mulig at det også skyldes svært høy aktivitet med trening, skigåing, måking og arbeid. Dette er jo aktiviteter som trenger endel mer næring enn akkurat det kroppen trenger når den hviler.
Jeg fikk også feber i går, uten at det nødvendigvis skyldes dietten. Men i dag trur jeg at jeg skal spise litt mer fett og proteiner enn det jeg har gjort tidligere. Jeg bør jo ha i med ca 100g proteiner og ca 3000kcal om dagen. Når jeg da ser hva maten jeg har spist til nå inneholder ender jeg opp på ca 50g proteiner og 1500-1700kcal. For lite, men allikevel føler jeg meg mett og opplagt.
Søttrangen merker jeg egentlig ikke. Dvs det er klart hue tenker "mmmm godt" når jeg ser det ligger sjokolade, brus og andre sukkerholdige varer i kjøla, allikevel vet jeg at dette vil stanse hele prosjektet mitt, og har av den grunn ingen lyst på det.
Vann er en viktig del av kostholdet. Vi lærte første kursdag at vi bør drikke ca 1/2 liter vann pr 25kg vi veier pr dag. For min del betyr det ca 2,5 liter om dagen. Dersom man trener bør man drikke en god del mer. De dagen jeg ikke har drukket nok vann har jeg fått en liten hodepine, som har gått over når jeg har fått i meg noe vann.

Frokost og Lunsj er ikke så spennende for tiden. De består stort sett av formula 1 shake fra herbalife med noe innblandede ingredienser som egg, kakaopulver/frosne bær og en skvett fløte.

Middagen i går var helt perfekt:
2 stk Laksefilet stekt i ovn på smør løk og shampiniong, og endel krydder som vitløk, sitronpepper og urtesalt.
Ved siden hadde jeg en salat med rødkål, kinakål, sopp, ost, kløver, løk, avacado og skinke.

Kveldsmaten i går (første gang jeg spiser etter 1900 siden nyttår) var 2 speilegg med 2 skiver ost og 3 biter bacon..

1 kommentar:

  1. bra bra!Det er ikke så rart at det stagnerer bittelitt når du har gått såppas mye ned på under 2 uker..... sikkert kroppems måte å regulerer seg selv på.lykke til videre!

    SvarSlett