Velkommen til min blogg

Jeg er en helt fersk blogger som gjerne vil gjøre bloggen min bedre. Er det noe DU mener jeg kan gjøre skriv det inn som en kommentar under et av innleggene:) PF Takk

onsdag 5. januar 2011

Reduksjon :)

Ja da var vekt nedgangen i gang :) I dag, 1 uke etter at jeg veide 120,1kg, gikk jeg på vekten igjen. Nå veier jeg KUN 116,3kg, det betyr hele 3,8kg ned på 1 uke. Dette er svært motiverende.

Litt om hvilket kosthold som er startet.

Jeg kan stort sett spise alt som inneholder fett og proteiner, men endel av dette inneholder mye karbohydrater, og det er det jeg ikke skal spise, dvs:
Positiv mat: Egg, kjøtt m/fett, salat, fisk, vann, fugl, noe bær, rømme, majones, avocado og andre grønnsaker.
Negativ mat: Brød, mel, poteter, mais, ris, pasta, pizza, bananer, frukt, sukker, øl, saft, brus og godterier.
Nå høres det kanskje ut som om jeg ikke kan spise så fryktelig mye, men jeg lover deg, jeg har aldri vært mer mett enn etter at jeg startet denne kuren. Jeg skal gi dere et lite eksempel på måltider:
Frokost: Speilegg, ost og bacon
Lunsj: Salat med kål, løk, tomat, agurk, egg, skinke/kylling, ost og litt majones som dressing
Middag: 2 stk kyllinglår og litt salat dersom det er noe til overs fra lunsjen.

Drikke til alle måltider: Vann.

Så har jeg jo også begynt og trene. Det går mye i utholdenhets grener som, turgåing, jogging, ski og sykkel.

Nå gjelder det bare og holde motet oppe en god stund til, og selv om mor disker opp med klubb, pannekaker, grøt osv. Så er det kun en ting som gjelder..... fornekte seg selv:)

3 kommentarer:

  1. du er kjempeflink.
    Jeg råder deg til å lese litt om hva som skjer i kroppen under en slik kur - og hvordan du skal tilnærme deg normal mat igjen. For en gang skal du vel slutte på kuren??
    Lykke til videre - jeg heier på deg!

    SvarSlett
  2. Takk takk :) Ja jeg skal nok slutte på lav-carbo en gang. Men det er egentlig ikke en kur. Det er en livsstilsendring, og er fullt mulig og leve på hele livet. Prinsippet i lav-carbo bygger på og spise det kroppen er laget for og spise, dvs spise slik de gjorde for 1000 år siden. For 1000/10000 år siden var ikke carbohydrater en stor del av kosten slik det er i dag, men fett var en naturlig del av maten som de jaktet/sanket, det fantes ikke fastfood eller butikker med ferdigmat, kun rene naturlige råvarer var tilgjengelig :) Når jeg eventuelt går tilbake til et "normalt" kosthold kommer jeg til og gå opp mellom 1-3 kg grunnet muskklene vil ta til seg litt mer veske og carbo, da dette er mer tilgjengelig ved et "normalt" kosthold.

    SvarSlett